Search This Blog

Featured Post

Q&A: Which of The Ordinary Serums That Are Suitable For My Skintype? / What Are Your Recommendations?

Assalamualaikum and hello my lovely Pah people So since I have been selling The Ordinary serums, a lot of people ask me which serum...

Monday, April 27, 2015

DIY Lipstick Holder for Cheapskates & Lazy Butts

Assalamualaikum and good day ladiessssss.



As a cheapskate, aku bersungguh jugaklah cari macam mana nak buat diy lipstick holder. Tapi mat saleh jenih yang bersungguh punya siap spray paint lah kukuhkan board lah apa benda lah. Untuk orang malas macam aku, aku memang takde masa nak spray paint apa semua. Janji benda tu boleh hold aku punya barang je. LOL

Lipstick holder ni takdelah mahal sangat, eh mahal la kot kalau yang banyak slot. Aku takde lipstick banyak sangat cuma aku nak letak untuk dalam laci punya since I already have one acrylic lipstick holder.

Aku kadang-kadang layan jugak pergi Daiso pasal iNCiK TuNaNG (fakkk muntah pls) suka sangat pergi situ and banyak jugak benda menarik yang boleh beli. So I kinda have this idea to make my own lipstick holder using Daiso stuff.


Stuff you need:



- A pair of scissors (actually you don't really need them, aku patahkan pakai tangan je sebab benda ni kecik je LOL)
- 2 cases, of your choice of course. Aku ambik medium size, can fit up to 20 lipsticks/case (W 160mm x H 115mm x D 31mm)
- And that white partition stuff. Dalam 1 paket ada 4 partitions. Kat Daiso macam-macam pattern ada, but I prefer this ones. Aku pakai hat size H 1.6" x L 15.8"


Okay guys, the steps are very freaking simple. Tah ada step ke tidak. Mula-mula korang measure lah macam mana, aku pakai agak je actually. Benda partition tu korang letak lah dalam box tu, agak2 mana yg boleh letak dlm case tu, sampai situ korang patahkan lah. Aku punya approximately 12 partition for the width and 8 partition for the height (either way, same same one). You see pictures only you can understand right? Haha


"I'm so artz & creative I should patent this f-er"


Wow it is so easy I don't even have to explain


TADAAAAAAAAAAAAAAAA SAPRAIS MADAFAKA


OH LOOK MY LIPSTICKS ARE NOT HOMELESS ANYMORE


Tak cukup partition, boleh letak benda lain. Like I said, I don't own that many lipsticks. LOL


Put the cases in my vanity drawer to organize some... Stuff

So that's it guys. Really easy and simple. Only cost around RM15.90 (incl GST). And labor work pon x keraih mana. I know it's not that pretty but hey you can do however you want. You can even spray paint this piece of crap if you want to.

Thank you.


-iffahs

4 comments:

  1. Coool gila! Tak terfikir pun! Btw pah, buat review pasal morrocon red clay mask(rhoussoul) boleh? I heard it is good compared to bentonite clay!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hohhh clay mask yg pakai cuma european clay mask. a bit too harsh for my skin hohoh

      Delete
    2. Harsh macam mana? Keluar breakouts ke? European tu, i rasa bentonite. Hehe, red clay mask i tak tahu macam mana. Cuba baca ni, http://durablehealth.net/bentonite-clay/rhassoul-clay-vs-bentonite-clay/

      Delete
    3. sbb i sensitive skin. x breakout cuma my skin jela xleh terima sgt ahhahahaha. u tau x mana nak beli ni? i xtau nak carik kat mana LOL

      Delete