Search This Blog

Featured Post

Q&A: Which of The Ordinary Serums That Are Suitable For My Skintype? / What Are Your Recommendations?

Assalamualaikum and hello my lovely Pah people So since I have been selling The Ordinary serums, a lot of people ask me which serum...

Monday, April 13, 2015

Comparison Review: Body Shop's Papaya Body Scrub VS Palmer's Cocoa Body Scrub







Hello everybodyyyy. Macam dah lama jugak aku tak buat review produk gurly gurl ni. Meh lah aku buat satu. Sebelum itu, Assalamualaikum dan salam sejahtera kawan-kawan gugurlz sekalian. Ahaxx. K stret to the point.

I love body scrubs. Apa-apa body scrubs pun aku suka. Macam lulur lah lebih kurang. Aku suka body scrub pasai nanti kulit aku jadi lembut macam baby walaupun sehari dua hari je. Tapi I tak kisah pun. Janji I rasa macam baby. Anyways, I've been using these 2 products since last year. Bukan apa, kalau dah beli yang Body Shop punya, kena lah aku pakai secara kedekuit kan. Kahkah. Mahal nak mampos. Tapi the feeling afterwards, beh gilo weyyyy.
Okay first, aku nak citer pasal Body Shop punya body scrub. Aku beli hat Papaya punya. I love the smell and the creamy texture. Apa pulak body scrub creamy. Tapi serius, memang creamy. Pakai macam best gila. Kahkah. Kalau pakai ni, memang aku rasa macam ahhh bestnya. Dulu rajin jugak aku tiap-tiap minggu aku pakai scrub. Sekarang, dah malas. Pasal taknak benda tu habis cepat. LOL. Mana taknya. RM65 ke satu jar tu. Bukannya banyak mana. So agak-agak kalau nak merasa body scrub by Body Shop ni, beli masa tengah ada sale. Hari tu aku beli body butter dapat half price. HALF PRICE LAH SYIALLLLLLLLL. Jakun kejap.

Okay, sekarang I nak citer pasal Palmer's Cocoa Body Scrub pulak. Aku taktau lah Palmer's ada perisa lain ke apa ke yang aku jumpa memang perisa Cocoa je. LOL perisa. So expect lah bau dia macam cocoa ye kawan-kawan. I bukannya suka sangat pun bau koko ni and texture dia pun macam cair but still creamy lah. I don't know la dia cair pasal terkena air ke apa ke but masa aku beli tu pun dah memang cair dah. Bukan lah cair sgt pun, kalau tonggeng kan dia tumpah jugaklah. Heh. Yang ni kalau retail price tak silap aku RM22.90 ke. Eh macam tu lah lebih kurang. Aku dapat murah, masa aku beli ni aku kerja kat farmasi lagi. He he he he (mengambil kesempatan beli produk kecantikkan/penjagaan kulit dengan harga murah). Actually I suka jugak Palmer's ni. (of course lah suka, murah kot!) Dia ada macam coconut punya shell yang dah di pecah-pecahkan, (eh suka hati je kau ni Pah) aku rasa lah. So masa kita scrub tu rasa macam scrub pakai sabut kelapa. HAHAHAH. Dia punya effectiveness dalam scrubbing ni sama je dengan Body Shop punya. Takde beza sangat cuma bau je berbeza. LOL

Bila dah bandingkan dua produk ini, aku masih prefer Body Shop punya. Biarpun mahal, tapi the feeling on your skin is like so priceless ya know. Orang kata takde beza pun produk mahal dengan murah, sebenarnya banyak sangat beza dia. Tapi Palmer's ni masuk category sederhana lah kot. Kalau murah, aku rasa hat body wash scrub brand Follow Me lah kot. Tah. LOL.

But seriously, if aku kaya dan banyak duit memang aku beli Body Shop punya je. Hahahah. Aku still belum try Burt's Bees punya. Honey-based product mestilah lagi best kan. Hari tu ada jugak aku tengok body scrub dia ada macam gula. Actually boleh buat sendiri pun body scrub ni. Tapi orang berlagak kaya macam aku, aku suka beli je. Aku malas nak buat. (eh nak try buat lah aherher)


Rating I bagi:-

Body Shop Papaya Body Scrub: ★★★★★
Palmer's Cocoa Body Butter: ★★★★


Apa-apa pun, both products are my favourite and I would like to use them occasionally. 

Selamat mencuba gugurlz!


-iffahs

Published on: Jul 26, 2013

No comments:

Post a Comment