Search This Blog

Featured Post

Q&A: Which of The Ordinary Serums That Are Suitable For My Skintype? / What Are Your Recommendations?

Assalamualaikum and hello my lovely Pah people So since I have been selling The Ordinary serums, a lot of people ask me which serum...

Monday, April 13, 2015

Review: The Body Shop Tea Tree Oil

Okay ! Hye hampa hampa semua ! Rindu titew tak ? Titew rindu hampa laaa ! Sekian lama tak buka blog and update . Sekarang , masanya ! Untuk saya update blog ny haaaaa . Okay ! Nak start dari mana ehh ? Okay actually ayat-ayat geli tersebut aku copy paste from someone's blog... Harharhar. Harharhar. Harhar. Lawok. Anyway, fuh sudah lamew titew ta bukak blog niew! Dah lamew angat ta update! Yela aku nak update la ni.




Masa belajar dulu, mana mampu nak beli produk pelik-pelik from Body Shop ke apa shop ke apa tah lagi, I don't really care. LOL. But this one caught my attention. Bak kata orang putih, sudah menambat hati saya. Pada satu hari, saya sleepover di rumah rakan saya. Maka dengan itu, rakan saya ternampak jerawat yang besaaar di leher saya. Dia pun suruh saya pakai itu minyak, kasi taruk dekat itu jerawat and baammm!!!11!!1!11!!11!!!!!! Keesokkan harinya, jerawat tersebut telah pun kecut dengan serta-merta. Saya amazed dengan produk tersebut, maka dengan itu saya bercita-cita bila saya dah kerja dan berduit, saya mahu beli itu produk.

So berbulan-bulan kemudian bila aku dah berduit sikik, he he he, aku pun pergi lah The Body Shop and bought one product called, The Body Shop Tea Tree Oil. Kenapa aku beli benda alah ni? Sebab aku memang nak beli lah. Adakah ianya satu necessity? Not actually. Jerawat sebenarnya jarang landing kat muka aku. (ALHAMDULILLAH) But, but but, minyak ini banyak jugak boleh buat. (panjang intro...)




Comment: This product memang berkesan lah. Even adik aku pun dah test, dia sendiri bagitau cepat gila jerawat batu dia kecut. Harhar. Once a week, aku akan sapu kat bahagian hidung. Entah, aku pun taktau napa aku sapu situ. Mungkin aku mengharapkan blackheads aku hilang sekali kot. One could only hope. Lol. Tapi aku pakai jugak kat jerawat-jerawat semua, besoknya sudah kecut. Adik aku sapu minyak tu kat jerawat yang dah pecah, dia kata pedih. Tapi aku letak takde rasa pedih lagi lah setakat ni. Kulit kebal macam kulit kayu manis. Hurhur. Produk ni pun ada line dia sendiri, kena pakai pencuci muka lah scrub lah, ahh the usual lah. But I don't think I will spend my money to buy an expensive face wash or face scrub... Pasai aku kedekuit. Hurhur. Aku akan buat review pencuci muka apa yang aku pakai. Itu, nanti-nantilah. ^_^

But, sudah ada Pros of course lah ada Cons. Pros kan partner dengan Cons. So Cons dia, botol dia tak beh. Kalau tergoncang lebih sikit je kang nanti minyak spilled berlebihan. Dah lah 10ml je. 10ml untuk RM28... Haa kira lah sendiri. Oh and the smell, not very nice lah but untuk hidung aku, aku boleh terima lagi. Macam bau minyak angin pun ada. Heh.

**update: mmg boleh untuk mengurangkan blackheads and control excess oil ^_^


Cara penggunaan: Untuk blemishes, sapu minyak terus ke kulit anda. Pakai jari pun boleh. Kalau taknak pakai jari, pakai cotton bud. Untuk mandi berendam like badak, boleh letak minyak itu sebanyak 6 titisan (ikut suka hampa laaa nak taruk satu botol pun takde siapa kisah) ke dalam bathtub and kacau2 dengan tangan untuk menikmatinya. Untuk buat rendam kaki busuk bau masam pun boleh untuk menghilangkan bau kaki. Eww yucks. Yang ni boleh buatkan untuk suami anda jika anda sudah berkahwin. Kalau takde suami tapi ada abang atau adik yang kakinya berbau pun boleh bagi lah diorg buat footbath. Kasi wangi sikit. Boleh juga dibuat untuk facial steaming or inhalation. Kasi taruk sama itu minyak 3-4 drops ke dalam mangkuk yang di isi air panas yang berasap. Huh? I mean air yang panas dan ada steam tu la. And then tutup kapla dengan towel. Kalau inhalation pula, inhale deeply for a few minutes. Ahh, macamlah tak reti nak buat sendiri.



Starz: ★★★★



-iffahs



Published on: August 9, 2012

No comments:

Post a Comment