Search This Blog

Featured Post

Q&A: Which of The Ordinary Serums That Are Suitable For My Skintype? / What Are Your Recommendations?

Assalamualaikum and hello my lovely Pah people So since I have been selling The Ordinary serums, a lot of people ask me which serum...

Monday, April 13, 2015

Review: Fruit of The Earth: Vitamin E Skin Care Lotion




Hello there girls! Hahahaha macam banyak pulak aku nak blog pasal produk perempuan. Ahakz! So hello and assalamualaikum wbt guuuurrrrrrrlllllzzz! Tapi hari ni aku malas nak blog mcm gadis, aku blog cara aku je. Kehkeh

Disebabkan dulu aku rajin membasuh pinggan serta mencuci baju pakai tangan, ahakz akak rajin uols. Dulu je, sekarang aku goyang kaki je. Eh tak, masih rajin. Hewhew. Biasalah perempuan, tak sah kalau tak pakai lotion. Kebanyakkan lotion yang aku pakai tak pernah meninggalkan kesan yang sensational kat kulit aku ni. Sebab kulit aku jenis kering, so I kinda need that extra moisturization uols. Kononnya lah kan. So I tried a few products, like Nivea, Vaseline... Lagi apa eh. Oh aku juga pakai Johnson's Baby Lotion. HAHAHA bau dia macam bau baby. Rasa comel bila pakai tu. Ahakz!




Okay, selalunya orang pakai lotion Nivea. Aku pun terikut-ikut sekali nak pakai Nivea. Aku try yang Nivea Smooth Sensation tu. Okay tu okay, memang moisturize tapi it's really thick and oily bagi aku. Kalau nak pakai waktu siang nanti tak selesa sebab dia oily and then jadi melekit jugak. Kalau pakai time malam, memang bangun pagi je kulit rasa awesome gila. But tulah, kalau bilik korang takde air-cond takyah nak mimpi pakai lotion ni lah. Nanti panas, jadi melekit-lekit. Tak sesuai untuk dipakai buat tidur kalau pakai kipas berdiri atau table fan. Heh.

Meh aku nak citer pasal Vaseline punya lotion pulak. Lotion dia okay, tapi aku tak suka sangat sebab dia cam jadi melekit-lekit. Taktau lah kan yang lain macam mana, sebab aku pakai hat Moisture Locking tu. Aku suka texture dia, cam cair-cair sikit. Tapi tulah taktaulah nape dia jadi melekit-lekit. So aku pun dah stop pakai benda tu. TAK SUKEWWW!

Aku teringin jugak nak try St Ives punya lotion, tapi lepas tengok harga aku terus menggigil. Boleh tahan mahal jugak. (takde mahal mana, tapi mahal jugak lah bagi aku -__-") Tapi aku rasa aku pernah pakai lotion dia dulu. Bau sedap, tapi tak ingat okay ke tak untuk kulit aku. Kehkeh. For daily use, aku selalu pakai Johnson's Baby Lotion tu. Sebab dia punya texture tak thick, tapi dia cam cair-cair sikit. Kulit senang absorb and takde rasa melekit pun. Yelah, baby lotion kan. Sukewww ngat!

So currently I'm using this Fruit of The Earth lotion, for day and night. And gosh, that feeling after pakai benda alah tu, ahhh takleh nak describe macam mana. Even though bau lotion ni tak berapa nak sedap sangat, tapi tak kisah lah janji dia betul-betul moisturize kan kulit aku yang kering ni. Hewhew. Texture dia agak thick, tapi dia cam senang absorb jugak. Cepat keringlah maksudnya. EH bukan kering, dia cam... Kan some lotion kalau letak kan dia cam lambat hilang rasa berminyak. Tapi yang ni cepat hilang rasa berminyak tu. Kira cepat absorb lah kan. (-___-") Kalau pakai time malam, bangun besoknya rasa macam nak makan kulit sendiri sebab soft sangat kahkah. Melampau betul nak makan, takdelah nak makan kan tapi rasa macam pegang kulit baby yang tak baby sangat lah. Kuikui.

My comment on this product: LOVE IT. Nuff said. And price dia tak mahal mana pun. I think RM11 macam tu kot. Murah lah jugak sebab ni produk Amareka. Kuikui

Berapa star aku nak bagi: ★★★★★★★★★★★★ hoi banyaknya



-iffahs



Published on: January 2nd, 2012

No comments:

Post a Comment