Search This Blog

Featured Post

Q&A: Which of The Ordinary Serums That Are Suitable For My Skintype? / What Are Your Recommendations?

Assalamualaikum and hello my lovely Pah people So since I have been selling The Ordinary serums, a lot of people ask me which serum...

Monday, April 13, 2015

Review: Rosken Dry Skin Cream



Aku ni tak habis-habis dengan skin moisturizing stuff kan? Hahaha I sukew pakai lotion malam-malam to keep my skin hydrated okayyyyhhh ^_^

There's a lot of benefits bila kerja dekat pharmacy. Boleh beli expensive stuff dengan murah. Muahahaha! Aku boleh buat banyak review pasal produk kecantikkan jugak tau uols! But aku kan lebih kepada skin moisturizing stuff so I think I'm gonna stick with that... Or not. Whatever. So kali ni, aku nak bagitau uols pasal Rosken Dry Skin Cream ni. Kalau uols perasan, yang kaler biru ni banyak beno size dia. Ada dalam jar, botol pump yang kecik dan besar and tube punya. That one small punyew. Yang aku beli ni besar punya. Hewhew. Biasalah staff price kan, takkan aku nak beli hat kecik kuttttt.
Cream ni lebih kurang je dengan body butter. The texture is quite thick, memang sesuai pakai masa tidur dalam bilik ber air-cond. Aku memang suka cream, body butter and stuff ni. So kali ni aku try pulak Rosken ni. Rosken ni bukannya murah, lemme tell you that. Aku rasa retail price yang aku beli ni RM45++ kot. Aku tak ingat aku beli berapa but aku beli ni pun bukannya murah mana pun hahaha. Dapat lah diskaun sikit. Sebab Rosken ni memang susah nak carik kedai yang bagi diskaun kaw-kaw. Untuk aku mahal lah kan untuk skin cream, but hey, apa salahnya mencuba sekali-sekala daripada aku beli body butter kat Body Shop yang sampai 60 hengget tu kan. Hurhur.

So Rosken Dry Skin Cream ni bau dia takde lah menyelerakan pun. Macam bau minyak pun ada. Tapi aku taktau bau minyak apa. Tapi takdelah unpleasant sgt pun the smell. Macam so-so je. Tapi aku suka sebab dia thick, pakai sikit pun dah cukup. Takdelah membazir kan, kira worth the money la kot. Huhuhu. Untuk orang kedekut maybe sesuai tapi price dia maybe sikit tak sesuai untuk korang lah. Kalau nak try, boleh je beli yang tube punya. Kecik sikit la. Yela untuk try apa salahnya. Huhuh

Aku rasa kalau korang nak buat day lotion macam tak sesuai sangat sebab dia bukan lotion, dia cream kut. Kalau nak lotion, boleh la try Rosken Dry Skin Lotion, yang kaler oren tu. Aku tak pernah try lagi tapi aku rasa aku bakal beli kot after lotion aku habis. Hahahahaha bekalan lotion aku tak putus-putus masalahnya. Hjhdsfbdbfdajfs

Untuk extra moisturizing cream, I memang suggest uols pakai hat ni. So... Selamat mencuba ye rakan-rakan. Toodles~~~


Starz: ★★★★★



-iffah



Published on: Mar 17, 2013

No comments:

Post a Comment